תבניות אפייה

תבניות אפייה למגוון מתכונים

אפייה מהווה דרך נפלאה לרקוח מטעמים אהובים מתוקים או מלוחים – פשטידות, עוגות, פיצות ועוד מנות שהן חלק בלתי נפרד מהתפריט.
ישנה חשיבות רבה לבחירה של תבניות אפייה להצלחת המתכון. העמידות, האיכות, גובה, גודל וצורת התבנית, אלה הם רכיבים שיכולים להשפיע על מידת האפייה, הטעם והמראה של כל מנה.
כדאי לבחור תבניות אפייה שעומדות באפייה חוזרת ויחזיקו מעמד לאורך זמן וכן לדאוג שיהיו בידיכם תבניות אפייה מסוגים שונים למתכונים שונים.
אילו תבניות אפייה קיימות, על מה לשים דגש בבחינת כל תבנית וכיצד להשתמש בה בדרך הטובה ביותר בהתאם לסוג האפייה? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

איך החומר של התבנית משפיע על התוצאה?

השוק מוצף תבניות אפייה מחומרי גלם שונים כמו זכוכית, סיליקון ואלומיניום ולכל חומר חוזקות שכדאי להכיר.
אלומיניום נחשב למוליך חום פרקטי מאוד שמאפשר אפייה אחידה ושווה, אך יש לשים לב שמדובר בתבנית איכותית שהאלומיניום לא יזלוג למזונות עצמם.
זכוכית עמידה בחום, אך לוקח לה זמן לאפות את המנה כך שהאפייה איטית יותר ולכן תתאים למנות קצרות אפייה. תבניות סיליקון אף הן נחשבות לבחירה טובה – הן מבודדות אך יתאימו בעיקר לעוגיות רכות כיוון שסיליקון פחות מצטיין בהובלת חום.
נירוסטה היא חומר גלם שמככב בדגמים רבים היות ויש לו את היכולת לעמוד בטמפרטורות גבוהות, אך לוקח לנירוסטה זמן להתחמם כך שמי שמחפש אפייה מהירה יתכן ויעדיף תבנית מחומר אחר.

מדוע חשוב להתחשב בעובי בגובה ובצבע?

העובי של התבנית אף הוא משפיע על מידת האפייה. ככל שהיא יותר עבה כך היא יותר עמידה וגם פוחת הסיכוי שתתעוות במהלך תהליך החימום.
בכל הנוגע לגובה התבנית, כאן תלוי במנה שאופים: יש מנות כמו עוגה גבוהה לאפייתה תזדקקו לתבנית בעלת שוליים גבוהים בעוד לבסיס של פאי תספק את רצונכם תבנית שטוחה יחסית – שימו לב ליתר ביטחון שהתערובת אינה גולשת החוצה מהתבנית.
התאימו את הצורה לפי הקונספט כמו עוגת לב או לסוג המנה כמו תבנית אינגליש קייק לפשטידה או עוגה צרה לעומת תבנית עגולה לפשטידה או עוגה עגולה.
צבע התבנית הוא מהווה פקטור נוסף שיש לקחת בחשבון. תבניות קלות יותר לרוב העשויות מאלומיניום מחזירות אור בעוד תבניות כהות כמו אלה מפלדה סופגות אור וכך מתחממות מהר יותר ושומרות על טמפרטורה גבוהה יותר לאורך זמן.

הגודל של התבנית קשור גם לתכולה ולכל המרכיבים שיש לשלב במנה וככל שיש יותר מרכיבים או הם תופסים יותר שטח, כך עולה הסיכוי שנצטרך תבנית גדולה יותר וגודל התבנית הוא גם פונקציה של מספר הסועדים שנרצה להאכיל בכפוף לגודל התנור ולכמות הרכיבים והחומרים שניתן להכניס מבלי לפגוע בטעם של המנה או בנראות שלה.
הפרזנטציה של המנה שותפה לבחירה, כי אם תרצו להגיש מנות אישיות כמו פאי אישי לכל סועד תעדיפו תבניות נפרדות או תבנית גדולה עם חלוקה למנות אישיות.
התייחסו גם לאסתטיקה של המנה, כיוון שאם ברצונכם לדוגמא להציג עוגה לראווה מבלי שתצטרכו להיאבק על החילוץ שלה מתוך התבנית – בחרו מלכתחילה תבנית קפיץ.
יש לבחון את עומק התבנית בהתאם למתכון ולהבין לפי מידת העומק על איזה נפח כוס מדובר על מנת לדייק בכמויות.

בדקו, לדוגמא, כמה מנות יכולות להיאפות בתבנית בקוטר מסוים לפי מספר הסועדים או הכמות הנדרשת. בכל מקרה, יש לקחת בחשבון שהאפייה מתארכת ככל שהתבנית יותר גדולה.
מומלץ לרכוש מוצרי אפייה איכותיים ממותגים מובילים ולהחזיק מגוון דגמים לכל צורך שיעלה במטבח – באופן הזה תמיד יהיה לכם בשלוף את מוצר האפייה הנכון.

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך