בחירת חומרי ניקוי

סוגי חומרי ניקוי – איך בוחרים

אין ספק כי ניקיון הוא דבר חשוב מאוד. כל אדם יודע שניקיון תורם לריח טוב בחלל, לאסתטיקה וסדר וכמובן לבריאות שלנו. בכדי לנקות בצורה טובה ויעילה, יש לרכוש חומרי ניקוי מתאימים ואיכותיים. חשוב להבין כי אין חומר ניקוי אחד אשר מתאים לכל סוגי הניקיונות לבית ויש לבחון את החומרים השונים בכדי לדייק בבחירתם ולהתאים אותם בצורה הטובה ביותר לכל סוג של ניקיון שרוצים לבצע לרבות: ניקוי רצפות, שטיחים, חלונות, משטחים שונים, כלים בבית, ניקוי כלי כסף ועוד.

ערכת ציוד בסיסית עבור ניקיון

חשוב מאוד שתהיה לכם בבית ערכת ציוד בסיסית עבור ניקיון כללי ומושלם. הערכה המדוברת צריכה לכלול: מגב, מטאטא, דלי, שואב אבק, מבקשת לשירותים, סקוטצים ומטליות.
גם את כלי הניקיון כמובן שחשוב מאוד לבחור בקפידה, על מנת שהם יסייעו לכם לנקות בצורה יעילה ואיכותית ועל כן, כדאי מאוד לרכוש מגב מסיליקון אשר המקל שלו מעץ מלא. חשוב להקפיד שהעץ יהיה מספיק ארוך בכדי שלא תדרשו להתכופף כאשר אתם משתמשים בו. לגבי הגודל של המגב, כל אדם מעדיף גודל אחר, בהתאם לצרכים שלו, גודל החלל, נוחות השימוש ועוד. כאשר מדובר על בחירת מטאטא, כדאי מאוד לרכוש מטאטא טוב במידה המתאימה לכם. כמובן שכדאי לבחור בהתאם לסוג הרצפה, כך לדוגמא אם מדובר על רצפת קרמיקה, כדאי לרכוש מטאטא סיליקון.
בנוגע למטליות ניקוי, סמרטוטים, ספוגים וסקוצים, כדאי מאוד לרכוש אותם באיכות טובה, כשר ההמלצה שהם יהיו עשויים ממיקרופייבר, אך כמובן שחשוב שאתם תרגישו בנוח איתם ושהם יהיו יעילים ועל כן, כדאי שתנסו כמה עד שתמצאו את מה שהכי מתאים ונכון לכם.
מבחינת שואב אבק, עליכם לשים דגש על כמות השטיחים שיש לכם בבית, האם יש שטיחים מקיר לקיר ועוד. הכוח של שואב האבק צריך להוות פרמטר שישפיע על החלטתם וגם עוצמת היניקה שלו.
3. איך בוחרים מטליות ניקוי, סמרטוטים, ספוגים וסקוצ'ים? בגזרת המטליות רצוי לבחור מטלית באיכות טובה.
רבים ממליצים על מטלית מיקרופייבר, יש שנשבעו אמונים לספוג הפלא, ואחרים מעדיפים קרעי בגדים ישנים.
כאן נמליץ לנסות מה שחברות ושכנות ממליצות, עד שתמצאו את הסמרטוט שמתאים לכם.

בחירת חומרי ניקוי

בבואכם לבחור חומרי ניקוי עליכם לשים דגש על סוג החלל המיועד לניקוי ועל המאפיינים שלו. אם מדובר על אריחים ורצפות, יש לבחור את החומר הרלוונטי בהתאם לסוגם. אם מדובר על ריצוף גרניט פורצלן הרי שיש להימנע מפוליש וכן להימנע מחומר ניקוי עם ווקס ולבחור בחומרי ניקוי המבוססים על אלכוהול. אם מדובר על פרקט, כדאי להשתמש במטלית לחה בלבד או בחומר ניקוי ייעודי לפרקטים שלא יפגע במראה שלו באופן כלשהו.
עבור ניקוי השירותים שבבית יש לבחור בחומר ניקוי ספציפי הרלוונטי לצורך ניקוי שירותים. לא פעם יש צורך לבחור גם בחומר המכיל מסיר אבנית. לצורך הניקוי יש להשתמש במבקשת לניקוי אסלה.
לצורך ניקוי התנור שלכם כדאי מאוד להשתמש במסיר שומנים ידידותי לסביבה וכמובן לכם. יש לבדוק שהוא בטוח לשימוש ובד בבד יעיל ואיכותי ומאפשר להסיר את כל השומנים בצורה קלה ונוחה.

אם יש לכם הרבה כלי כסף ואתם תוהים כיצד להבריק אותם, חשוב שתדעו שכיום ניתן למצוא חומרים לניקוי כלי כסף מעין אלה.
חומרי הניקוי הללו מאפשרים להעניק לכל כלי כסף את המראה הראשוני שלו מבלי לפגוע בו באופן כלשהו.

כאשר מדובר על זכוכיות כגון: חלונות, מראות, שולחנות זכוכית, וויטרינות ועוד, יש לנקות אותם עם חומרים ייעודיים שתורמים להברקה. בין חומרי הניקוי הללו ניתן למצוא חומרים של סנו קליר ועוד.
בכדי לנקות את חדר האמבטיה בבית, כדאי מאוד לבחור באקונומיקה או בחומרי ניקוי ייעודיים המשלבים בין היתר גם מסיר אבנית. אם יש באמבטיה עובש, יש לבחור בחומר הרלוונטי לצורך הסרת עובש בין היתר.

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך