מתכונים לסוכות

מתכונים מיוחדים לחג הסוכות

חג הסוכות מהווה הזדמנות נפלאה לחגיגה קולינארית מחוברת לטבע, בעונת המעבר בין הקיץ לחורף, כאשר הסתיו נותן אותותיו. אפשר לאכול מחוץ לסביבת המגורים וליהנות מחוויית אירוח אלטרנטיבית תחת הסכך.
בין אם אתם אלה שמארחים בסוכה או מגיעים להתארח ורוצים לבוא בידיים מלאכות מעדני ומטעמים ברוח החג, יש לנו מספר רעיונות לסעודת סוכות בלתי נשכחת.

הגרסה המרעננת והקלילה להתחלה

היות ועוד חם יחסית בסוכות, רוב הסיכויים שתעדיפו מנות לא כבדות לפחות לתחילת הארוחה או בין הארוחות, סלטים מהווים אופציה מצוינת לאכילה בסוכה.
תוכלו ליצור סלט צבעוני על בסיס כרוב או לתבל את הכרוב ברוטב חמאת בוטנים מתקתק, לשדך בין חסה לנבטים או לבשל בטטה לחתוך לקוביות ולהוסיף בוטנים.
אם תרצו לשמור על גוונים בוהקים – שדכו בין סלקים לתפוחים בסלט אחד או אם תעדיפו סלט שטעמו נשאר לאורך זמן, סלט פטריות פיקנטי הוא בדיוק מה שחיפשתם.
לשבוע בסוכה וליהנות מכל רגע
הכוכב העיקרי בסוכה הוא ללא ספק האוכל ויש הרבה וריאציות של עיקריות שישביעו ויסבו הנאה רבה. אם אתם בענייני דגים, תוכלו להגיש סלמון במרינדה ואם התעניינתם לבשל מנה שגם ילדים וגם מבוגרים יאהבו – חזה עוף בשעועית ירוקה או שוקיים בסיר יעשו את העבודה.
במידה ותרצו ליצור תחושה של מעין ברביקיו בסוכה, לכו על מנות כמו שיפודי הודו המוגשים על מקלות.
מי שמחפש להוסיף נגיעה אקזוטית מעניינת ימצא את מבוקשו במנת פרגיות עם אננס. חשקה נפשכם לשלב בין אפייה למנה עיקרית, אופציה של בורקס ממולא בשר ייחטף מהר מהמגש שבסוכה.

התוספת שתופסת בסוכה

אי אפשר להגיש בסוכה מנה עיקרית בלי תוספות ואם תחפשו מתכונים לסוכות, תגלו עולם שלם של אפשרויות טעימות. תבשיל של בטטה ופירות יבשים, ברוקולי אפוי מהיר להכנה שמתפצח על הלשון, פתיתים עם ברוקולי וגזר שמשדרגים בטאץ' צבעוני, קינואה עם פלפל ותירס לחובבי הבריאות והשומרים על הגזרה, תפוחי אדמה ועגבניות שרי בתנור – מעדן שכולם אוהבים גם מי שבדרך כלל לא אוכל עגבניות, שעועית לבנה עם תפוחי אדמה תבשיל מהיר להכנה ועוד.
מוזמנים לבחור את השידוך לפי הטעמים, הצבעים או ליצור בסוכה מעין בופה עשיר באלטרנטיבות כך שכל אחד יבחר מה להעמיס בסגנון שלו.
כדאי לשקול תבשילים שמכינים בסיר אחד תבשילים שמתבשלים לאט אבל ברגע שיש סיר ישנה כמות מכובדת ויפה של אוכל שמספיק להרבה סועדים ולזמן רב.

ומה אוכלים בין לבין בסוכה?

אם אין בכוונתכם להיערך לסעודה גדולה או אתם מחפשים כיבוד יומיומי לאורחים בסוכה, תוכלו להגיש מבחר פשטידות בטעמים שונים, ניתן ליצור גם גרסאות פרווה של הפשטידות.
בין המלכות הבלתי מעורערות של הסוכה בתחום הפשטידות אפשר לציין את קוגל ירושלמי, לבבות קישואים, פשטידת קישואים ופשטידת תפוחי אדמה.

מתוקים פרווה שאסור לפספס

אי אפשר לסיים ארוחת חג או ארוחה בסוכה בלי המתיקות שנשארת בסיום וכאן נכנסים לתמונה שפע של קינוחים מהירים לסוכות שהם פרווה, כך שלא תהיה בעיה אם בארוחה הוגשו מנות בשריות.
אפשר לבחור קינוחים על טהרת הפירות כמו עוגת אפרסקים, עוגת תפוזים, תפוחים וקוקוס.
אם אתם מעדיפים להגיש עוגיות יש את הטרנדיות כמו עוגיות אמסטרדם ואת הקלאסיות דוגמת מגולגלות תמרים או עוגיות חמאה עם שקדים.
אפשר גם להגיש קינוחים קצת אחרים לסוכה, כי בכל זאת לא כל יום חג, כמו פאי פקאן, קומפוט או מוס תותים. חשבו על קינוחים שהאורחים יוכלו להחזיק אם הם מסתובבים בסוכה ומחוצה לה ומתקשרים עם אורחים אחרים דוגמת כדורי שוקולד ללא חמאה או פודינג שוקולד בכוסות שקופות קטנות נוחות לאחיזה. שיהיה חג שמח ואנין טעם בסוכה ומחוצה לה!

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך