מסעדות בשר כשרות בישראל

כל מה שצריך לדעת על מסעדות בשר

מסעדות רבות בארץ הן מסעדות בשר המציעות חגיגה עסיסית בכיכובן של מנות בשריות בשלל ווריאציות יצירתיות, החל מסטייקים דרך פילה ועד צלעות טלה עם שפע של תוספות משלימות. ארוחה בשרית נחשבת בעיני רבים כתענוג עילאי ועל אף המחירים שיכולים להיות גבוהים, רבים ירשו לעצמם להתפנק במסעדה בשרית משובחת ונחשבת בתחומה.
מתלבטים איזו מסעדה בשרית לבחור ורוצים לדעת יותר מהיכן מגיע הבשר, כיצד המסעדות נוהגות לשמור על הבשר כך שיהיה טרי ובטוח לאכילה, מהם סוגי הבשר הנפוצים במסעדות ומדוע חשוב שהבשר יהיה כשר? לפניכם תשובות לשאלות מעניינות מהעולם הבשרי.

מהיכן מגיע הבשר?

הבשר בארץ מגיע ממקורות שונים כשיש בשר מיובא ויש בשר שמגיע מגידול מקומי.

בארץ ישנם בתי מטבחיים ברישיון. קיימים ספקי בשר שונים למסעדות שעוסקים בשיווק ישיר למסעדות שונות כמו בשר כבש, מוצרי עוף, בשר בקר ועוד.
מסעדות בשר אשר מקפידות על סטנדרט גבוה שמות דגש רב על סוג הבשר, המקורות שלו ועל הספקים כאשר יש השפעה רבה במיוחד לשרשרת האספקה של הבשר ועל שמירת טריות הבשר לכל אורך הדרך כמו קירור אופטימאלי של הבשר, אריזה שלו והובלתו עד למטבח המסעדה.
במסעדה עצמה צריכים להיות התנאים הנאותים והאופטימאליים לאחסון הבשר וקירורו לפי המלצות משרד הבריאות, כשלסוגי בשר שונים יתכנו המלצות שונות בכל הנוגע לקירור הבשר.
למשל, בשר טחון ניתן לקרר בין 1-2 יום, בקר, כבש במתכונת פרוסה או חתוכה בין 3-5 ימים, עוף טרי כמו הודו או עוף בין 1-2 יום. ההמלצות יכולות להיות שונות בין בשר טרי לבשר קפוא. מסעדות גם אמורות לדעת באיזו טמפרטורה לשמור על הבשר בתנאי קירור.
שימו לב שיש מסעדות ששומרות בשר קפוא ואחרות בשר טרי ויש מסעדות שמבצעות בעצמן תהליך יישון כשיש שני סוגים של יישון – רטוב או יבש.
ההקפדה צריכה לחול גם על עיטוף הבשר ואריזתו במיוחד כאשר מדובר באחסון של בשר נא, כדי למנוע את דליפת המיצים.
חשוב גם לוודא שהמטבח של המסעדה נקי ומחוט היטב כדי להפחית אפשרות של זיהום מחיידקים או התפשטות חיידקים ויש לרוב אזור ייעודי לטיפול ועבודה עם בשר.
מסעדות בשר לרוב מציעות פורטפוליו מגוון של נתחים כדי שהסועדים יוכלו לבחור את הפייבוריטים שלהם.
סינטה נברסקה, פילה עגל, פריים ריב על פחמים, מדליון כבד אווז, מח עצם, צלעות טלה ועוד ומציעות מידות עשייה משתנות לפי העדפת הסועד או מידות העשייה המומלצות לכל מנה.

מדוע כדאי לבחור מסעדת בשרים כשרה?

מעבר לכך שתעודת כשרות חשובה לסועדים רבים, הרי שיש גם ערך מוסף לבשר כשר ובעיקר לשחיטה כשרה.
פירוש הדבר שהבשר נבדק לאורך התהליך לפני שקיבל חותמת.
הכשרות גם מאפשרת למנוע זיהומים רבים שמקורם בבשרים כמו למשל איסור על אכילת דם, כשהדם עשוי להכיל חיידקים רבים והיות והשחיטה היהודית אינה מאפשרת אכילת דם הבהמה, לא נשאר דם בבשר וכך פוחתים הסיכויים לזיהומים בעקבות אכילת דם הבשר.

איך לבחור מסעדת בשרים?

בבואכם לבחור מסעדת בשרים בדקו האם היא נחשבת בתחומה, האם מדובר במסעדת בשרים כשרה ואילו מנות בשריות כולל התפריט ומהן התוספות הנלוות.
בררו גם היכן בארץ ממוקמת המסעדה והאם היא מספקת חוויית סעודה מעניינת ומיוחדת בשטח מעוצב ומרשים לצד האוכל האיכותי והטעים.
הסתמכו על חוות דעת של מבקרים וסועדים ממליצים ובמיוחד התמקדו בחוות דעת על מנות בשריות ואם אתם עומדים לסעוד עם סועדים צמחוניים, בררו שיש גם מנות המתאימות לצמחונים.

מוזמנים למסעדת ספרה ברחובות – https://sphera-rest.co.il/  – מסעדת בשרים כשרה ברחובות.

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך