ציוד חד פעמי רפואי

כל מה שצריך לדעת על מוצרי חד פעמי בתחום הרפואי

כשזה נוגע לבחירה בין מוצרים חד פעמיים למוצרים רב פעמיים, אנשי מקצוע בתחום הבריאות צריכים לשקול את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. אבל קודם כל, חשוב להבין שציוד רפואי מכסה מגוון רחב של יישומים רפואיים המיועדים ומשמשים להערכה, ניטור, אבחון וטיפול בחולים.

מהם מוצרים רפואיים חד פעמיים?

מוצרי חד פעמי משמשים לטיפול במטופל אחד בהליך אחד בלבד ולאחר מכן נפטרים מהם. מוצרים לשימוש חוזר הם פריטים הדורשים עיבוד מחדש לאחר כל הליך רפואי (כמו ניקוי, חיטוי ועיקור).
בחירה מושכלת במוצרים חד פעמי הנמכרים בסיטונאות או ליחידים, צריכה לקחת בחשבון את הגורם הראשון המונחה על ידי הסיכון לבטיחות המטופל.
בנוסף לסיכונים כמו זיהום, זיהום צולב, השפעה סביבתית, יעילות וחיסכון בזמן, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מהו ציוד רפואי חד פעמי?

במהלך השנים האחרונות חל מעבר מתמשך לאספקה של מוצרי חד פעמי, מגמה שכנראה תלך ותגבר. זיהומים הקשורים לשירותי בריאות מהווים איום מתמיד לחולים ויכולים להיות יקרים מאוד לבתי החולים ולמרפאות, ולא רק בשל החשיפה לתביעות הביטוח.
– מוצרים רפואיים רב פעמיים מהווים סיכון לזיהום צולב, לזיהומים באתרי הניתוח ועוד, הרבה יותר מאשר מוצרים חד פעמיים.
– מוצרים חד פעמיים הם סטריליים, ארוזים בנפרד, ולא נושאים שום סיכון כמו השימוש במוצרים רב פעמיים. מסיבה זו בוחרים מוסדות בריאות רבים לעבור ולהשתמש יותר במוצרים רפואיים חד פעמיים מאשר במוצרים רפואיים רב פעמיים.
כפפות ניטריל חד פעמיות – כפפות ניטריל הן כפפות חד פעמיות העשויות מגומי ניטריל.
כפפות ניטריל הן בחירה פופולרית לטיפול במזון, רפואי ושימוש במעבדה מכיוון שכפפות אלה מציעות אחיזה טובה יותר מכפפות לטקס או ויניל.

יתרונות וחסרונות

מוצרים חד פעמיים

החיסרון הבולט בשימוש במוצרים רפואיים חד פעמיים נעוץ בגידול של הפסולת הביו רפואית ובהשפעותיה על הסביבה. פסולת ביו רפואית נחשבת לפסולת מסוכנת וסילוק לא נכון שלה עלול לגרום לזיהום צולב.

פסולת רפואית היא גורם קריטי בבחינת השימוש במוצרים רפואיים חד פעמיים על פני מוצרים רב פעמיים. לכן, כיוון שמוצרים חד פעמיים נתפסים כלא ידידותיים לסביבה, נעשים מאמצים לספק פתרונות לנזקים אלה, כמו:

  • ייצור מוצרי פלסטיק מתכלים.
  • מיחזור המוצרים החד פעמיים מציע פתרון חסכוני יותר לטיפול בבעיית הפסולת.
  • ייצור מוצרים חד פעמיים באמצעות תרמו-פלסטי שקל למחזר, מה שמציע פתרון בר קיימא וידידותי לסביבה.

מוצרים רב פעמיים

למוצרים הרב פעמיים יש כמה בעיות סביבתיות משלהן הזקוקות לטיפול.
טיהור ועיקור דורשים כמויות גדולות של מים, חומרי ניקוי, חומרי חיטוי כימיים, ציוד ניקוי מיוחד, הפקת קיטור וחשמל לעיבוד מחדש של מכשירים רפואיים כדי להכינם לשימוש חוזר.
ההשפעה המזיקה של חומרי הניקוי והחיטוי הללו על הסביבה, מעוררת דאגות אקולוגיות, ואם נוסיף לכך את תוספת האנרגיה לניקוי המכשירים הרב פעמיים, נגיע גם למחיר יקר יותר.
העלויות השוטפות עבור העיבוד של מכשור רפואי רב פעמי (כולל חומרי ניקוי, הכשרת כוח אדם, ציוד, תהליכי טיהור או עיקור, תיקון והחלפה, מעקב וחשבונאות תחזוקה), הן ניכרות. לעומת זאת, מוצרים חד פעמיים נמסרים כשהם מוכנים לשימוש מיידי, ואין צורך להשקיע זמן בעיבודם מחדש.
מסיבות אלה ואחרות, נראה כי אספקת המוצרים החד פעמיים הופכת יותר ויותר לחלופה אטרקטיבית למוצרים הרב פעמיים.

 

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך