השראה קולינרית

השראה קולינרית – איפה היא נמצאת?

אם אתם מנהלים מסעדה מפוארת מזה תקופה, כנראה שכבר הבנתם שישנה חשיבות למנות הבית – אותן מנות ייחודיות שהמסעדה מגישה, שפשוט לא ניתן למצוא בשום מקום אחר.
על אף שהרעיונות למנות ייחודיות עולים מידי פעם, בפועל במקרים רבים קשה למצוא השראה למנות מקוריות ומיוחדות, שניתן להגיש במסעדה.
בשביל לעזור לכם למצוא השראה, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שאולי יוכלו לעזור.

בצעו מחקר באינטרנט

הצעד הראשון ואולי הפשוט ביותר הוא כמובן להציץ על מתכונים באינטרנט ולקבל מהם השראה. ישנו שפע של מתכונים טעימים באינטרנט באתרים ישראלים, אתרים מרחבי העולם, ואפילו מבחר של סרטונים ביוטיוב. מהמתכונים תוכלו לקבל השראה לתבלינים חדשים שלא הכרתם, שילובים מפתיעים בין חומרי גלם ואפילו דרכי טיגון, אפייה או בישול שפשוט לא עלו לכם לראש. את אלה בקלות תוכלו ליישם עבור המנות שלכם וכמובן – להמציא רעיון מקורי משלכם.

הסתובבו במסעדות מפוארות באזור

דרך מיוחדת נוספת לשאוב השראה, תהיה לעשות סבב מסעדות. בסופו של דבר, גם השף שדואג להאכיל את כולם, צריך להתנסות בטעמים מיוחדים ומפתיעים. מסע קולינרי אזורי זוהי דרך מיוחדת להנות מטעמים חדשים ולהפתיע את עצמכם ברעיונות מרעישים וחדשניים. תוכלו לשלב בסבב המסעדות אף מסעדות שלא מתמחות בסוג המזון שמוגש במסעדה שלכם, ובאופן כזה, להפתיע את עצמכם בהשראה מקורית עוד יותר.

המציאו רעיון משלכם

הדרך אולי הכי מיוחדת להמציא מנה, היא פשוט לשבת ולחשוב. תנסו לחשוב על חומרי גלם שלא יצא לכם לשלב בינהם, טעמים מפתיעים ומיוחדים שניתן אולי לשלב במטבח. כיום מסעדות מוצאות שימוש בבמבה, חלווה וחומרי גלם מפתיעים נוספים על מנת ליצור את המנות הכי מקוריות שיש. הרכיבים לא חייבים להיות היקרים או המפוארים ביותר – לפעמים גם הרכיבים הכי פשוטים שיכול להיות אפילו שיש לכם בבית ולא במטבח המסעדה עשויים להספיק. תוכלו לשאול את בני המשפחה על שילובים מיוחדים בין טעמים שהיו רוצים למצוא במסעדות השונות או לעשות סיעור מוחות עם הטבחים.

איך מוצאים מתכונים מעניינים באינטרנט?

אם החלטתם לנסות למצוא השראה למתכונים מיוחדים באינטרנט, חשוב שתדעו שהשפע הוא פשוט לא נגמר. ניתן למצוא מגוון אדיר של מתכונים בשלל אתרים, בלוגים, רשתות חברתיות ואפילו – ביוטיוב. כשאתם מתבוננים על מתכון, נוסף על חוות הדעת האישית המקצועית שלכם, חשוב שתבחנו את התגובות. במידה והמתכון זוכה לתגובות משבחות ומהללות – כנראה שמדובר במתכון המיוחד עבורכם.

על אף האינסטינקט הראשוני שלנו לזלזל במתכונים למנות פשוטות שמגישים במסעדה שלנו, חשוב לדעת שלפעמים שינוי קטן יכול לעשות את כל ההבדל. כך למשל, מתכון לטוסט נקניק או אפילו לחביתה, יכול להפתיע אתכם ולאפשר לכם להגיש מנה מפתיעה ומפנקת שלא תשאיר את הסועדים שהגיעו אדישים. ולכן, על המחקר הקולינרי שלכם להיות מעמיק, עשיר ומגוון. תתלבטו, תתייעצו, תתנסו ולבסוף – תמצאו השראה ליצירת המנות הכי מפוארות, מפתיעות ומרשימות שיצא לכם ליצור במסעדה בכל תולדותיה. שיהיה לכם המון בהצלחה וכמובן – בתאבון!

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך