הדברה בעסקי מזון

הדברת עסקי מזון

עסקי המזון מועדים לפלישה של מזיקים אל העסק ברמה גבוהה יותר מעסקים אחרים בשל החזקת חומרי גלם רבים המהווים מקור מזון למזיקים שונים. הדברת עסקי מזון היא דבר הכרחי מאוד על מנת שהעסק יוכל להעניק שירות נקי, טרי ואיכותי עבור הלקוחות שלו. הדברה כזו שונה מאוד מהדברה רגילה המתבצעת בבתים או עסקים מסוגים אחרים. במקרה של עסקי מזון ומפעלים המייצרים מזון יש לבצע הדברה מותאמת. במאמר הבא נסביר איך עושים זאת.

האתגרים העומדים בפני המדביר לפני הדברה בעסקי מזון

מדביר מוסמך המגיע להדברה בעסקי מזון או מפעלים המייצרים מזון, חייב לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים שיקבעו את דרך ביצוע ההדברה. תחילה, עליו לשים דגש על חומרי ההדברה. בניגוד להדברות במקומות אחרים שבהם ניתן להדביר עם מגוון רחב של חומרים, בעסקי מזון המדביר חייב להתאים חומרי הדברה עם רעילות מאוד נמוכה שלא מסכנת את העובדים או הלקוחות שפוקדים שאת העסק.
כמו כן, עליו לתת דגשים מאוד מדויקים וברורים לסגירת המזון וכלי המזון, על מנת שיבצע את ההדברה מבלי לפגוע בהם. הרעילות הנמוכה של החומרים תאפשר לצוות המסעדה להמשיך את יום העבודה כרגיל, למעט אולי שעה אחת שבה יצטרכו לחכות בחוץ. בעל העסק יוכל ביום ההדברה לפתוח את העסק שעתיים יותר מאוחר ולא להפסיד את כל היום.

אילו חרקים פוקדים עסקים שמייצרים אוכל?

מגוון מזיקים פוקדים עסקים שיש בהם מזון. חלק מהמזיקים פוקדים אריזות סגורות של אוכל יבש הנמצא במחסן או המזווה של המסעדה. חלק מהמזיקים אוכלים שאריות מזון שנותרו בטעות על הרצפה ואזורים שונים במטבח ובמסעדה. זוהי רשימת מזיקים נפוצה במסעדות השונות:

חיפושית קמח –
חיפושית הקמח היא חיפושית בגודל של 5 מ"מ המגיעה לגודל של 3 ס"מ וצבעה חום כהה. החיפושית הקטנה מטילה ביצים בתרכובות אבקתיות ולכן לרוב תראו אותה בתוך אריזת קמח או תבלינים טחונים. לחיפושית מחזור חיים הכולל זחל, גולם ולאחר מכן החיפושית במראה שתיארנו. היא נפוצה מאוד ומתרבה בקצב מהיר. אם מצאתם נגיעות של חיפושית הקמח במוצרי המזון במסעדה, אתם חייבים לזרוק כל אריזה שנגועה ולהתקשר אל חברת הדברה בדחיפות על מנת לעצור את ההתפשטות.

עשנור הקמח – עשנור הקמח הוא למעשה עש שמאוד נפוץ במוצרי דגנים, תבלינים, פירות יבשים, אריזות פתוחות של עוגות ועוד. מחזור החיים שלו מתחיל מביצה שממנה יוצא זחל. לאחר מספר שבועות הזחל הופך לגולם וממנו יוצא פרפר קטן ובוגר בגווני אפור בהירים וכהים. קשה מאוד להיפטר מעשנור הקמח. אם בעסק או במפעל יש לכם עשנור, אתם חייבים מדביר לצורך הדברת מפעלי מזון באופן מקצועי.

תיקנים – תיקנים מסוגים שונים פוקדים מקומות שיש בהם מזון, בעיקר מסעדות ומטבחים. חשוב לבצע הדברה נגד תיקנים גם בעסק וגם בביוב שנמצא בסמוך.

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך