איך משתמשים בצמחי תבלין במטבח?

צמחי תבלין יכול להוסיף להעמיק את הטעמים של התבשילים שלהם, להוסיף להם ניחוחות טבעיים משקרים, צבעים מרהיבים וחומרים מזינים. צמחי תבלין הם צמחים מיוחדים עשירים בטעמים, בריחות ובחומרים מזינים. הם גדלים בקלות ובמהירות גם בטבע וגם בעציץ על אדן החלון, והם מוסיפים אופי למאכלים אהובים ולתבשילים מיוחדים. אפשר להשתמש בצמחי תבלין בדרכים שונות לרבות בתיבול מזונות, בקישוט מנות, בהעשרת רטבים ובחליטות מרפא. מגדלים צמחי תבלין במרפסת, בגינה או על אדן החלון? רוצים לנצל את כל האיכויות שלכם וליהנות ממאכלים חלומיים? כך תעשו את זה נכון.

מהם צמחי תבלין?

צמחי תבלין הם צמחים עמידים ויפים העשירים בניחוחות, בטעמים ובחומרים מזינים. אפשר לגדל אותם בקלות במרפסת הביתית, בגינה, על אדן החלון. הם זקוקים למעט מים ולהרבה שמש וצומחים היטב כמעט בכל מקום. אתם יכולים גם לגדל אותם בעציצים על השיש במטבח וליהנות מיופיים, מריחם ומטעמם בכל עת. השימוש בצמחי תבלין תלוי במאכלים שאתם מבשלים. המטבח הישראלי למשל נותן מקום של כבוד לצמחי תבלין כמו בזיליקום, טימין, רוזמרין, אורגנו, פטרוזיליה, כוסברה, מרווה ונענע. לכל אחד מצמחי התבלין הללו יש טעם ייחודי, והוא משתלב עם מזונות ספציפיים. לדוגמה בזיליקום הוא מרכיב קלסי בתבשילים איטלקיים, וכוסברה מתאימה לרוב לתבשילים מקסיקניים או למאכלים הנפוצים בדרום מזרח אסיה.

למה כדאי לגדל צמחי תבלין במטבח?

לצמחי תבלין יש יתרונות רבים שחורגים מהשימושים הקולינריים שלהם. צמחי תבלין עשירים בסגולות מרפא ואפשר להשתמש בהם לטיפול בחולי, בפציעות, בכאבים, בעוויתות ועוד.
לדוגמה ג'ינג'ר מקל בחילות, וקמומיל מרגיע ותומך בשינה איכותית ובריאה.
כמו כן, אם תשלבו צמחי תבלין בתזונה היומית, תעשירו אותה בנוגדי חמצון, בוויטמינים ובמינרלים שיכולים לתמוך בבריאות הגוף וברווחה הנפשית.

איך לגדל צמחי תבלין?

מומלץ מאוד לגדל צמחי תבלין בבית או במטבח, כיוון שבמטבח הם נגישים וזמינים. בזמן הבישול אפשר לקטוף עלים טריים לפי הצורך, להוסיף אותם לתבשילים, לשלב אותם בצמחי תבלין נוספים ולקבל מאכלים ייחודיים, מקוריים וטעימים להפליא. כמו כן צמחי תבלין שגדלים בתוך הבית יכולים לטהר את האוויר, להעשיר את החמצן ולהוסיף יופי טבעי ועשיר למטבח.

באיזו עונה כדאי לגדל צמחי תבלין?

בכל הנוגע לעונת הגידול, אפשר לומר שכל צמח פורח בעונה אחרת. עם זאת, אפשר לגדל את רוב צמחי התבלין בבית בכל השנה וליהנות מהיתרונות שלהם כל עוד הם מקבלים אור ומים מספקים.
צמחי תבלין שבדרך כלל גדלים בגינה כמו תימין ורוזמרין, עדיף לשתול באביב או בתחילת הקיץ כשמזג האוויר מתחמם. הם פשוט לא אוהבים קור.

גם החברים שלכם ייהנו מצמחי תבלין

צמחי תבלין הם מתנה מתחשבת וייחודית לחברים ולבני משפחה, ויש לכך הרבה סיבות טובות. ראשית, הם מוסיפים טעם ומגוון לבישולים, ואם החברים שלכם אוהבים לבשל, הם יעריכו מאוד את המחווה.
שנית, לצמחי תבלין יש סגולות מרפא, והם נחוצים בכל בית כחלק בלתי נפרד מארון התרופות.
אם תיתנו לחברים שלכם צמחי תבלין ומרפא, הם ידעו שאכפת לכם מהם. כמו כן, פשוט מאוד לגדל צמחי תבלין, וגם אנשים שלא מסתדרים עם צמחים יכולים להצליח במשימה.
ולבסוף, צמחי תבלין הם מתנה נהדרת שנשמרת לאורך זמן, אינה מזהמת את הסביבה ויש לה יתרונות רבים.

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך