איך לאחסן בקבוקי יין

איך לאחסן בקבוקי יין בדרך נכונה

בין אם אתם חובבי יין מושבעים ובין אם אתם פשוט רוצים לפנק את האורחים שלכם בבקבוק יין איכותי, אחסון נכון של בקבוקי היין הוא חיוני לשמירה על איכות היין וטעמו לאורך זמן, והבנת היסודות של אחסון היין יכולה לעשות את כל ההבדל בחוויית השתייה.
אם גם אתם רוצים להיכנס לעולם היינות, קראו כאן על איך לאחסן בקבוקי יין בצורה נכונה מבלי לפגוע באיכות היין.

בקרת טמפרטורה

טמפרטורת החדר, במיוחד במדינה כמו ישראל, היא חמה מדי לאחסון והגשת יין. באופן אידיאלי, יש לאחסן יין בטמפרטורה של 12-18 מעלות. בטמפרטורה גבוהה מדי, הנוזל עשוי להתרחב, מה שיכול לפגוע באיטום של הבקבוק ולהביא לחמצון של היין. לכן, כדאי לרכוש מקרר יין קטן, או מקרר גדול יותר בהתאם לגודל האוסף שלכם.
מקרר יין ישמור על טמפרטורות מתאימות ותנאי לחות אופטימליים עבור אחסון יין. זכרו כי מקרר יין הוא שונה ממקרר רגיל של אחסון מזון או מקרר של אחסון משקאות אחרים, משום שהטמפרטורה במקרר יין מבוקרת ומותאמת עבור אחסון אלכוהול.

תנאי לחות

אויב היין המשמעותי ביותר מלבד חום הוא חמצן. פקק השעם של בקבוק היין מונע את חדירת החמצן ושומר עליו מהתחמצנות, אשר פוגעת בארומה ובטעם היין. תנאי הלחות האידיאליים עבור יין הם 50-70 אחוזי לחות, כאשר אחוזי לחות נמוכים יותר יכולים לגרום לפקק להתייבש ולחמצן את היין. אנחנו ממליצים גם למדוד את רמת הלחות באמצעות מד לחות ולערוך שינויים בהתאם.

תאורה

חשיפה לאור שמש או לתאורת פלורסנט יכולה לפגוע באיכות היין ולהביא להזדקנות מוקדמת שלו. לכן, יש לשמור את היין הרחק מחלונות ומקורות אור ישירים ולאחסן אותו במקום חשוך וקריר כמו מקרר יין, אשר מסנן את קרני ה- UV. אם אתם יכולים, רצוי לבחור בבקבוקי זכוכית כהים, שיוכלו להגן על היין מפני אור.

הימנעות מרעידות ותנודות

טלטול או הרעדת הבקבוק עשויים לזרז תהליכים כימיים פנימיים ולגרום לתהליך התבגרות בלתי מבוקר של היין שלכם. התנודות פוגעות במשקעים אשר נוצרים ביין, ומשפיעות לרעה על הארומה והטעם שלו. כדי להימנע מטלטול היין יש למקם אותו בצורה אופקית, כדי שיישאר במגע עם פקק השעם. כאשר הבקבוק עומד, היין אינו בא במגע עם הפקק והוא עשוי להתייבש ולהחמיץ.

איך לאחסן בקבוקי יין שפתחנו?

תנאי האחסון המתאימים ליין שכבר נפתח שונים מתנאי האחסון של יין סגור, משום שלאחר פתיחת היין מתרחשים תהליכים מהירים אשר גורמים לו להתחמצן. בכדי להאט את תהליכי החמצון, עליכם למנוע עד כמה שניתן את האינטראקציה בין היין לחמצן. ראשית, יש להחזיר את הפקק ולאחסן את היין במקרר. בניגוד ליין סגור, מומלץ למקם את הבקבוק במאונך, בכדי להימנע ממגע בין הנוזל לחמצן הכלוא בבקבוק. בנוסף, רצוי להעביר את היין לבקבוק קטן יותר ולמלא אותו עד הסוף כדי למזער את כמות החמצן.
דרך נוספת למנוע מגע עם חמצן היא לשאוב אותו מהבקבוק באמצעות משאבה ייחודית, אבל הדרך האידיאלית היא להשתמש במערכת למזיגת יין, המאפשרת מזיגה ללא חליצת הפקק.

שמירה על העקרונות שהצגנו תעזור לכם לשמור על הטעם, הארומה והאיכות של היין שלכם. הדרך האידיאלית לשמירה על העקרונות הללו היא רכישת מקרר יין, אשר יספקו ליין תנאים אופטימליים הכוללים בקרת טמפרטורה, לחות ותאורה. ניתן לרכוש מקררי יין במגוון עיצובים, גדלים וקיבולות, ומומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם לבחור את המקרר שיתאים באופן מושלם לצרכים שלכם.

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך