אחסון מזון

אחסון מוצרי מזון – איך עושים זאת נכון?

המטבח שלנו מכיל מגוון סוגי מזון ובעיקר מוצרים יבשים, אותם מומלץ לאחסן בצורה מיטבית. זאת בכדי שנוכל לשמור עליהם בצורה האופטימלית ואף להשתמש בהם לאחר הפתיחה הראשונה, מבלי שיתקלקלו ומבלי שימשכו אליהם מזיקים שונים. אפשרויות האחסון הן אמנם רבות ומגוונות, אך עדיין חשוב לדעת כיצד עושים זאת נכון

אחסון נכון לשימוש ממושך

בעידן המודרני בו אנחנו חיים, מוצרי המזון שאנחנו צורכים, בעיקר אלו היבשים, יכולים לשמש אותנו לאורך זמן ממושך, גם לאחר פתיחה ושימוש ראשוני בהם, כאשר אחד הפרמטרים העיקריים המאפשרים זאת הוא אחסון מזון מיטבי, במקום סגור ובטמפרטורה מיטבית, בהתאם לסוג המזון.
מלבד השמירה על הטריות ואפשרות צריכת המזון גם לאחר זמן, אחסון נכון ומיטבי של מוצרי מזון ימנע מחרקים ומזיקים שונים להיכנס אל המזון (סגור או פתוח) ואף יאפשר לנו להפחית את המיוצרת בבית שלנו, לרבות חיסכון בכסף הנובע מכך.

אז כיצד מאחסנים מוצרי מזון?

טכניקות הייצור של מוצרי המזון שאנחנו צורכים היום, מאפשרות לנו כאמור ליהנות מהם לטווח זמן ארוך, עובדה אשר הביאה אותנו בין השאר לצרוך בשיטת סיטונאות מזון, תופעה אשר הפכה לנפוצה במיוחד בעקבות תקופת הקורונה והמצב הכלכלי הלא פשוט שהתלווה אליה.
אך כאמור, אחסון נכון ומיטבי הוא חלק עיקרי ביכולת השמירה על הטריות ואיכות המזון לטווח ארוך וכך תעשו זאת כמו שצריך:
• סביבה יבשה – לחות וסביבה רטובה מהווה כר פורה להתפתחות עובש, חיידקים ומזהמים שונים. לפיכך, חשוב לדאוג לאחסן את מוצרי המזון בסביבה יבשה ככל הניתן.

• מקום קריר – דרך נוספת למנוע היווצרות עובש ופטריות שונות היא לאחסן את מוצרי המזון במקום קריר, דוגמת אחסון במקרר. בין המוצרים שמומלץ לאחסן בקירור נמצאים – פירות וירקות, מאכלים מבושלים ועוד.
כאשר מדובר באחסון מוצרי מזון לטווח ארוך, ובייחוד מוצרים שחייבים להישמר בקירור, אופציית ההקפאה תהיה האופציה המועדפת, כאשר תקופת האחסון של מזון קפוא יכולה לנוע בין מספר חודשים (בשר ודגים לדוגמה) ועד כמה שנים (בעיקר פירות וירקות).

• בחרו מקום אחסון מוצל – מגע ישיר וממושך של אור השמש עם מאכלים מסוימים, יכול להאיץ תהליכי ריקבון והתפתחות עובש ובחירת מקום אחסון מוצל, תאפשר לכם להימנע מתופעות אלו.

• אחסון בקופסאות אטומות – כאשר האוכל בא במגע עם האוויר, נוצרים תהליכי חמצון, המביאים להתפתחות חיידקים ומזהמים שונים. קופסאות פלסטיק לאחסון מזון או מיכלי זכוכית אטומים היטב, יהיו הפתרון המושלם לבעיה זו.
אחסון בקופסאות אטומות יתאים במיוחד למאכלים מבושלים, כמו גם תבלינים, כאשר ניתן למצוא כיום מגוון קופסאות פלסטיק עגולות ובעוד צורות שונות, אשר מלבד פתרון האחסון האידיאלי, מהוות גם פתרון נוח ופונקציונאלי לשימוש חוזר.

אחסון מיטבי ומזון איכותי – השילוב המנצח

פתרונות האחסון המוצגים הם ללא ספק בסיס מעולה לשמירה על טריות ואיכות המזון לאורך זמן, אך כדאי לקחת בחשבון כי גם לאיכות מוצרי המזון הנרכשים, יש תפקיד לא פחות חשוב ביכולת השימור שלהם ולכן, מומלץ באופן כללי לרכוש את מוצרי המזון הכי איכותיים שאפשר ובפרט, אלו שאתם מתכוונים לאחסן לאורך זמן.

בלוג

כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תכנים בתחום המזון בארץ ובעולם
0
    0
    העגלה שלך